Fonduri pentru parcuri fotovoltaice
Data publicării: 09-07-2024
Categorie: Energie
Oportunități de finanțare pentru proiecte de energie regenerabilă, inclusiv eoliană, solară și hidroelectrică. Documentele se pot depune în perioada 25.04.2024 - 23.07.2024. Printre beneficiarii eligibili se regăsesc microîntreprinderi, IMM-uri și întreprinderi mari.
0746094658
0746094658
porconsultbusiness@gmail.com
Perioada pentru depunere
25.04.2024, 09:00 - 23.07.2024, 17:00
Plafoane de finanțare
Energie eoliană: 700.000 euro/MW sau 3.481.305 lei/MW pentru toate capacitățile
Energie solară: 450.000 euro/MW (2.237.981 lei/MW) pentru capacitățile instalate mai mici sau egale cu 5 MW și 360.000 euro/MW (1.790.385 lei/MW) pentru capacitățile instalate mai mari de 5 MW
Energie hidroelectrică: 1.805.000 euro/MW sau 8.976.793 lei/MW pentru toate capacitățile
Beneficiari
Proiecte de tip A: Întreprinderile nou înfințate sau regiile autonome înregistrare la ONRC, microîntreprinderile, IMM-urile, întreprinderile mari
Acțiuni finanțabile
- Construirea de noi capacități de producție a energiei electrice din surse eoliene.
- Construirea de noi capacități de producție a energiei electrice din surse solare, cu o capacitate de până la 5 MW inclusiv.
- Construirea de noi capacități de producție a energiei electrice din surse solare, cu o capacitate de peste 5 MW.
- Construirea de noi capacități de producție a energiei electrice din surse hidro. Conform Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 2014, care declară compatibile cu piața internă anumite categorii de ajutoare în aplicarea art. 107 și 108 din tratat, valoarea maximă a ajutorului de stat care poate fi acordat în cadrul acestui apel este de 20 milioane euro pe întreprindere, pe proiect de investiții, incluzând modificările și completările ulterioare.
Activități eligibile
- Achiziționarea de instalații și echipamente noi pentru dezvoltarea de noi capacități de producție a energiei electrice din surse regenerabile eoliene, solare sau hidro.
- Construcțiile aferente proiectului de producere a energiei electrice din surse regenerabile eoliene, solare sau hidro.
Cheltuieli neeligibile
- Cheltuieli de leasing
- Cheltuieli cu achiziția de mijloace de transport
- Cheltuieli pentru comisioane, cote, taxe
- Cheltuieli generale de administrație
- Cheltuieli cu închirierea, altele decât cele prevăzute la cheltuielile generale de administrație
- Cheltuieli cu achiziția imobilelor deja construite
- Cheltuieli cu amortizarea
- Cheltuieli cu branșamentul (conectarea la stația de transformare)
- Cheltuieli aferente contribuției în natură
- Dobânda debitoare
- Taxa pe valoarea adaugată (TVA)
- Alte comisioane aferente creditelor
- Achiziţia de echipamente second-hand
- Amenzi, penalități, cheltuieli de judecată și arbitraj
- Costurile pentru operarea obiectivelor de investiţii
- Cheltuielile efectuate pentru obiective de investiţii executate în regie proprie
- Cheltuielile cu lucrările pregătitoare, cum ar fi obținerea avizelor și autorizațiilor, realizarea studiilor de fezabilitate (și a studiilor tehnice stabilite de standarde şi normative pentru pregătirea proiectului)
- Alte cheltuieli cu caracter general (ex. publicitate, informare, audit financiar, managementul proiectului)
Documente necesare
Atenție! Pentru proiectele situate pe terenuri agricole extravilane, solicitantul trebuie să prezinte la depunerea ofertei/cererii de finanțare documente care atestă clasa de calitate/fertilitate a terenului (clasa III, IV sau V).- Actul constitutiv, Actul de înființare/Statutul, sau documente echivalente cu traducere autorizată;
- Certificatul constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerţului, care se va depune până cel târziu în etapa de contractare;
- Solicitantul va completa Anexa 3.e - Declaraţia privind tipul întreprinderii (din care să reiasă încadrarea într-o anumită categorie).
- Declarația privind neîncadrarea în categoria ,,întreprindere în dificultate” (Anexa 6)
- Declaraţia privind conformitatea cu ajutorul de stat (Anexa 3.c).
- Declaraţia privind conflictul de interese (Anexa 3.d)
- Decizia de înfiinţare a UIP/echipei de proiect pentru solicitant și CV-urile membrilor UIP/echipei de proiect și fişele de post;
- Bilanțul contabil auditat (pentru ultimii 3 ani), contul de profit și pierdere;
- Hotărârea AGA / CA / Asociaților/Asociatului Unic al societăţii privind asigurarea cofinanţării proiectului şi acoperirea contravalorii cheltuielilor altele decât cele eligibile
- Declaraţia de angajament a solicitantului (Anexa 3b)
- Anexa 1.a (Conformitatea cu regulile de exceptare de la notificare a ajutorului de stat);
- Copie CI administrator;
- Plan de informare și publicitate;
- Plan de amplasament pentru imobilele pe care se propune a se realiza investiţia în cadrul proiectului (la depunerea Ofertei/ Cererii de finanțare);
- Aviz Tehnic de Racordare (ATR);
- Studiu de fezabilitate;
- Facturile de electricitate, pe 12 luni consecutive din perioada 2020-2022;
- Extras de carte funciară care să probeze că imobilele (teren și/sau clădiri) sunt libere de orice sarcini;
- Orice document/înscris care atestă dreptul de folosință (ex: act de proprietate / contract de concesiune/superficie, etc.) valabil cel puţin 5 ani.